Trening crossfit stał się bardzo popularną formą aktywności fizycznej na całym świecie. Łączy ze sobą trening metaboliczno-kondycyjny i siłowy, a dokładniej ćwiczenia gimnastyczne, interwałowe i podnoszenie ciężarów. Taki rodzaj treningu przynieść może zdumiewające efekty. Ważne jednak, aby przeprowadzane w ramach niego ćwiczenia były wykonywane systematycznie i w różnych kombinacjach. Do takich ćwiczeń wykorzystuje się odpowiednio dobrany sprzęt. Bumpery to najczęściej wykorzystywane rozwiązanie w przypadku ćwiczeń crossfitowych uwzględniających podnoszenie ciężaru.

 

Dlaczego warto wybrać obciążenia Bumper do swojego treningu?

Obciążenia typu Bumper to talerze pokryte grubą warstwą gumy. Dzięki tej właściwości skutecznie pochłaniają hałas i uderzenia, sprawiając, że sprzęt podczas upadku nie niszczy podłoża. Ich budowa i kształt sprawiają, że są bardzo proste w utrzymaniu i użytkowaniu. Trening z obciążeniem uczy prawidłowej techniki, dynamiki ruchu oraz pozwala wypracować odpowiednią mobilność w stawach. Dodatkowo buduje masę mięśniową, która podnosi metabolizm, pomagając w walce z niechcianą tkanką tłuszczową.

 

Przykładowe ćwiczenia z gumowym obciążeniem Bumper

Zarówno trening z obciążeniem na gryfie, jak i bez daje dużo możliwości. Obciążenie Bumper jest niezwykle funkcjonalnym i uniwersalnym sprzętem fitnessowym dla każdego. Panowie preferują wyciskanie sztangi, wzmacniając mięśnie rąk i klatki piersiowej poprzez wykonywane ruchy góra-dół. Świetną propozycją dla pań jest z kolei trening z użyciem samych talerzy. Istnieje mnóstwo ćwiczeń w tym wydaniu: martwy ciąg, przysiad z talerzem, skręty w siadzie czy obroty nad głową, które dzięki swej intensywności doskonale uwydatniają tkankę mięśniową.

Dobranie zbyt dużego obciążenia spowoduje, że nie będziemy mogli wykonywać danego ruchu efektywnie i poprawnie. Dlatego ciężar powinien być dobierany w taki sposób, aby pozwalał na poprawne odwzorowanie ruchu i płynne wykonywanie ćwiczeń bez powodowania dużego zmęczenia. Lekkie obciążenie pozwala na uzyskanie poprawnej techniki ćwiczeń. Jednak nie powinno być zbyt małe, ponieważ nie będzie powodowało bodźców treningowych. 

Jaka metoda treningu najlepsza dla początkujących?

Jedną z metod, która wykorzystywana jest przez osoby początkujące, jest trening piramidalny, który pozwala na równoległe rozwijanie siły oraz masy mięśniowej. Opiera się na seriach, do których dobierane jest różne obciążenie. Początkowe serie wykonuje się z obciążeniem mniejszym, stopniowo je zwiększając przy kolejnych. Wraz ze zwiększaniem się obciążenia zmniejsza się liczba powtórzeń. Ta metod treningu pozwala dotrzeć do tzw. obciążenia maksymalnego, czyli ciężaru, który jesteśmy w stanie podnieść tylko raz przy zachowaniu poprawnej techniki.

Czym jest ciężar maksymalny?

Ciężar maksymalny można wyliczyć samodzielnie. Jednym ze sposobów jest wybranie dużego, w stosunku do naszych możliwości, obciążenia, które jesteśmy w stanie podnieść maksymalnie kilka (3-5) razy. Po przemnożeniu ciężaru przez liczbę wykonanych powtórzeń uzyskany wynik mnożymy przez 0,0333. Do liczby uzyskanej w wyniku tego działania dodajemy nasz ciężar wyjściowy, co daje ciężar maksymalny. Obliczając go, należy wziąć pod uwagę, że będzie różny w zależności od danego ćwiczenia, ponieważ nikt na początku swojej drogi treningowej nie podnosi takiego samego ciężaru w martwym ciągu i w wyciskaniu sztangi nad głowę. 

Obliczając maksymalny ciężar, trzeba również pamiętać o tym, by sumować masę talerzy treningowych oraz sztangi. Poznanie tej wartości pozwoli na to, aby w bardziej kontrolowany sposób zwiększać poziom siły oraz masy mięśniowej, zachować poprawność ruchów i unikać kontuzji podczas ćwiczeń.

Ławeczki do wyciskania. Rola i znaczenie treningowe

Trening siłowy jest formą aktywności wybieraną zarówno przez panów jak i przez panie. Pozwala on na uzyskanie satysfakcjonujących efektów w niedługim czasie. Ponadto, angażuje wszystkie mięśnie, dzięki czemu sylwetka jest doskonale wypracowana i niezwykle atrakcyjna. W tego typu ćwiczeniach nieoceniona rolę odgrywa ławeczka treningowa, która sprawdza się nie tylko w profesjonalnej siłowni, ale także w domu.

O czym pamiętać, kupując ławkę do wyciskania?

Na rynku dostępnych jest wiele ławek do wyciskania. Każda firma oferuje klientom inną ich jakość oraz budowę. Istnieją ławki do wyciskania proste, skośne i regulowane. Chcąc stworzyć domową siłownie, najlepiej sięgać po ławki regulowane renomowanych firm. Pozwolą one na wykonanie kilku różnych ćwiczeń, nie tylko związanych z klasycznym wyciskaniem. Stawiając na sprawdzonych producentów, można być spokojnym o stabilność i bezpieczeństwo zakupionego sprzętu. Dobrym pomysłem jest wyposażenie się w akcesoria dodatkowe, które znacznie rozszerza zakres działania ławeczki do wyciskania.

Stabilność podczas ćwiczeń

Zakup ławeczki do wyciskania umożliwia bezpieczne i stabilne wykonywanie ćwiczeń, nie tylko na siłowni, ale także w domu. Prosta konstrukcja jest dostosowana do wszelkiego rodzaju aktywności siłowej. Trening z użyciem ławeczki angażuje różne partie mięśniowe, wzmacniając je i czyniąc je wyraźniej dużo lepiej zarysowanymi. Wykorzystanie ławki treningowej jest gwarantem zachowania odpowiedniej postawy ciała, dzięki czemu można uniknąć nadwyrężenia kręgosłupa i innych urazów. Ćwiczenia, wykonane przy pomocy ławeczki pozwalają na poprawę kondycji, a także polepszenie wydolności organizmu. Nie można zapominać także o aspektach psychologicznych. Ćwiczenia pomagają wydzielać endorfiny, czyli hormony szczęścia.

O nas

Firma Rekord na rynku sprzętu sportowego działa od 2002 roku. W tym czasie wyspecjalizowaliśmy się urządzeniach przeznaczonych dla sportów siłowych, wolnych ciężarów, podnoszenia ciężarów, trójboju siłowego oraz treningu funkcjonalnego XF.

W naszym asortymencie znaleźć można zarówno talerze do sztang, gryfy, ławki regulowane, ławki do wyciskania, pomosty do podnoszenia ciężarów jak i inne sprzęty wykorzystywane w nowoczesnych klubach sportowych.

Nasze produkty są połączeniem trzech zmiennych ważnych dla klientów: doskonałej jakości, wytrzymałości i atrakcyjnej ceny. To sprawia, że warto rozważyć zakup naszych urządzeń do swojej siłowni lub klubu.

gryfy-big-box

Oferowane przez nas gryfy to wariant olimpijski, w którym to średnica rękawa wynosi 50 mm. A wszystkie ich wymiary zgodne są z wytycznymi technicznymi IWF/MKOL. Nasze gryfy charakteryzują się doskonałą jakością wykonania z niezwykłą dbałością o szczegóły. W produkcji stosujemy nowatorskie rozwiązania, które znacząco podnoszą trwałość produktów i ich wytrzymałość. Dzięki czemu można je z powodzeniem wykorzystywać zarówno do treningów XF, podnoszenia ciężarów, ćwiczeń wykonywanych na siłowni oraz w zaciszu własnego domu.

Rodzina gryfów REKORD obejmuje modele, które różnią się pod względem wytrzymałości, sposobu łożyskowania oraz rodzaju zastosowanej powłoki zabezpieczającej (do wyboru: chrom lub czarna powłoka poliuretanowa).

Istnieje także możliwość pełnej indywidualizacji zamawianych gryfów, jak również wyboru ostrości radełka. Warto również wspomnieć, że produkujemy także gryfy o wadze 10 kilogramów charakteryzujące się wytrzymałością do 100 kilogramów.

NOWOŚĆ — Gryf Rekord 20/15 kg A1 Combo (wytrzymałość 208 000PSI elastyczna)

Gryf wykonany ze stali sprężynującej na łożyskach ślizgowych i specjalnych łożyskach kulkowych.

Parametry sprzętu:
• waga 20 kg/15 kg +- 1% tolerancji,
• średnica uchwytu 28 mm/25 mm,
• długość 2200 mm/2010 mm.

Gryf Rekord 20/15 kg A2 (wytrzymałość 208 000PSI elastyczna)

Gryf wykonany z wysokiej jakości stali sprężynującej na 6 łożyskach igiełkowych.
Parametry sprzętu:

• waga 20 kg +- 1% tolerancji,
• średnica uchwytu 28 mm/25 mm,
• długość 2200 mm/2010 mm.

Produkowane przez nas szerokie obciążenia do gryfu olimpijskiego to trwałe talerze w całości wykonane z wysokiej jakości gumy. Bumpery mają wytrzymałość szacowaną na poziomie powyżej 15 000 uderzeń. Ma to szczególnie duże znaczenie w obliczu faktu, iż podczas treningów crossfitu sztanga spada średnio 50 razy dziennie.

Gwarancja na talerze gumowe o wadze 10 kg, 15 kg, 20 kg wynosi 1 rok.

Rodzaje talerzy w aktualnym asortymencie:

• Talerz 5 kg – 450 mm, średnica wew. 51 mm tzw. olimpijski, gwarancja 12 miesięcy.
NOWOŚĆ! Talerz 5 kg – 390 mm, średnica wew. 51 mm, gwarancja 14 miesięcy.
(jeszcze bardziej wytrzymały na uderzenia idealny dla treningów początkujących)
NOWOŚĆ! Talerz 5 kg – 450 mm – Friction Grip – talerz jest bez pierścienia i jest trochę ciaśniejszy 50,5 mm, tak więc można używać bez zacisków, a i tak nie będzie ślizgał się na rękawie gryfu.
• Talerz 10 kg – 450 mm, średnica wewnętrzna 51 mm, tzw. olimpijski.
• Talerz 15 kg – 450 mm, średnica wewnętrzna 51 mm, tzw. olimpijski.
• Talerz 20 kg – 450 mm, średnica wewnętrzna 51 mm, tzw. olimpijski.

Produkty są w 100% zaprojektowane i wyprodukowane w Polsce przez firmę REKORD Opole.

Zapraszamy do współpracy
Sebastian Churas, Dyrektor Sprzedaży,  +48 602 294 284

talerze-big-box